marrconi 2025-02-27 14:01:27 +0
cześć Mirki,

Nie zabijajcie... chce rozliczyć pit - kupiłem w zeszłym roku krypto łącznie za 10k (za tyle przelałem pln, potem kupowałem krypto, z czego część wymieniałem na inną). Nic nie wypłacałem, wszystko leży na binance.

Jak to rozliczyć?

#kryptowaluty
5.....0 2025-02-27 14:18:29 +4
@marrconi: koszty uzyskania przychodu (PIT-38 E.35), bez przychodu (PIT-38 E.34). Jak sprzedasz to odwrotnie
Promymir 2025-02-27 17:02:49 +0
@marrconi a kupiłeś bezpośrednio za złotówki?
marrconi [OP] 2025-02-27 17:23:38 +0
@Promymir: tak, część potem wymienialem z krypto na krypto
Majronn 2025-02-27 17:48:52 +0
@marrconi krypto na krypto się nie liczy, tylko fiat-krypto krypto-fiat
marrconi [OP] 2025-02-27 19:22:02 +0
@Majronn hm, a jak za 10k kupiłem btc, btc poszedl na 12k, a za 100% btc kupiłem eth - więc od tych dwóch tysiecy nic nie płacę?
Skowyrny_Johnny 2025-02-27 19:58:01 +0
@marrconi: dopiero jak wymienisz na fiat dlatego Bóg stworzył stable coiny żeby można było do nich uciekać bez wymiany krypto na Fiat i konieczności płacenia podatku.
marrconi [OP] 2025-02-27 20:26:14 +0
s....._ 2025-02-27 21:26:14 +0
@Skowyrny_Johnny: alto to sprawdzi czy na gieldzie przeszedles do PLN czyli fiat? Przeciez oni nie maja twoich hasel i nie wejdà na portfel zeby to sprawdzic. Przeciez możesz przez 5 lat co miesiac wplacac 10 tys zl i miec tam 600 tys zł caly czas przez kilka lat żonglując tymi krypto do usdt usdc do pln. Kto tam wejdzie to sprawdzi? Pojedziesz raz w tygodniu do bitomatu wyplacisz dobie po 4k i kto to sprawdzi?
marrconi [OP] 2025-02-27 23:07:53 +0
@stara_biauka_: ( ͡° ͜ʖ ͡°)thx
Skowyrny_Johnny 2025-02-28 07:56:40 +0
@stara_biauka_: rób jak uważasz, ja nie zachęcam do działania niezgodnego z prawem. Jak Cię skarbowy wezwie i poprosi wyciąg z konta binance to przecież wszystko tam będzie.
Może i nikt nie sprawdzi, ale nie dość że duża prowizja w bitomacie to co później kupisz za takie pieniądze? Auto za 100k albo mieszkanie? A jak skarbowy zapyta skąd masz kasę to co im powiesz? Wtedy kara + podatek od całości, a tak tylko zapłacisz 19% od zysków.